زبان خود را انتخاب کنید

موفقیت جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد؟ 

یکی از رایج ترین و کم عوارض ترین جراحی های پلاستیک، جراحی بینی است. که البته گاهی با ریسک و خطراتی می تواند همراه باشد. شکی نیست که بینی به دلیل قرارگرفتن در مرکز صورت تاثیر بسزایی در زیبایی و تناسب دیگر اجزای صورت دارد. اشخاص زیادی به دلیل عدم رضایت از شکل ظاهری بینی یا دیگر مشکلات مثل انحراف بینی، صدمه وارد شده به بینی و... برای جراحی اقدام می کنند تا به شکل بینی ایده آل خود دست پیدا کنند و اما بینی ایده آل جدای از سلایق مختلف به بینی گفته می شود که از هر زاویه ای که به صورت شخص نگاه کنیم، متناسب به نظر برسد و بیمار از نظر تنفسی مشکلی نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم به عواملی بپردازیم که در درصد موفقیت جراحی بینی موثرند.

درصد موفقیت جراحی بینی

 

درصد موفقیت جراحی

با توجه به شکل و ساختار بینی و مشکلات آن و انتظاری که شخص بعد از جراحی از تغییر و رفع عیوب ظاهری دارد، درصد موفقیت جراحی بینی می تواند در هر شخص متفاوت باشد. با استفاده از روش جراحی بینی می توان شکل ظاهری بینی را تغییر داد. و مشکلات دیگر نظیر انحراف یا پولیپ و... را هم حین جراحی اصلاح کرد. مسلما جراح فقط از روی عکس نمی تواند اطلاعات کافی را برای جراحی در اختیار داشته باشد و پزشک  قبل از جراحی باید به واسطه معاینه دقیق به موارد زیر آگاهی کافی پیدا کند:

  • نوع بینی از نظر استخوانی و گوشتی یا نیمه گوشتی بودن
  • استحکام غضروف ها
  • ضخامت و نازکی پوست بینی و پوست چرب
  • وجود یا عدم وجود قوز روی بینی
  • افتادگی ، پهنا و دیگر ویژگی ها در نوک بینی
  • وجود مشکل انحراف بینی و...

درصد موفقیت جراحی بینی من چقدر است؟

از جمله سوالات رایجی که بیماران پیش از عمل بینی از جراح خود می پرسند، این سوال است که درصد موفقیت جراحی بینی من چقدر است؟ از آنجائی که شاید گفتن یک درصد مشخص به عنوان جواب تا حدی شبهه برانگیز، یا مفهوم نا واضحی برای بیماران داشته باشد. برای مثال اگر به بیماری گفته شود درصد موفقیت جراحی بینی در بیمار 60 درصد است، بلافاصله می پرسد یعنی 40 درصد بینی من بد می شود؟ درصورتی که منظور جراح این نیست. درنظر داشته باشید که نتیجه صد در صد وقتی ایجاد می شود که تمام اجزای صورت یک  فرد زیبا و استاندارد باشد.

به عنوان مثال اگر خانمی با شوهر خود اختلاف داشته باشد. ممکن است این خانم احساس کند که با جراحی زیبایی بینی پیوند زناشویی این دو نفر محکم تر خواهد شد. این تصور بسیار غلط است و معمولا به تجربه نشان داده شده که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و هدف از عمل سبب می شود که بیمار بعد از عمل ناراضی باشد، پس جزء مواردی است که درصد موفقیت به حساب نمی آید. اما در مقابل اگر شخصی یک بینی استخوانی، قوز دار و نوک به پایین داشته باشد و  سنی بین 20 تا 30 سال را داشته باشد و همراهان بیمار کاملا این موضوع را درک کرده و با بیمار همراهی داشته باشند مطمئنا بعداز عمل نمره خوبی خواهد گرفت و درصد موفقیت بالا خواهد رفت.

به همین دلیل بیشتر پزشکان تمایل دارند که از روش نمره دادن استفاده کنند. اما منظور از روش نمره دادن چه روشی است: دراین روش جراح به بینی بیمار نمره ای بین 1 تا 20 می دهد و بصورت تقریبی مشخص می کند که نمره بینی بیمار پس از جراحی چند خواهد بود. به عنوان مثال نمره بینی بیمار 12 باشد و با توجه به نوع بینی و نواقص آن پس از انجام عمل جراحی نمره بینی بیمار 18 می شود. نکته مهم اینجاست که اگر نمره پیش از جراحی و پس از آن اختلاف چندانی نداشته باشد، بیمار باید تصمیم بگیرد که آیا خطرات جراحی به منافع آن می چربد یا نه؟ چرا که بینی عضو حساسی از بدن است و کوچک ترین اختلال در عملکرد این عضو می تواند شخص را به مشکلات همیشگی دچار کند.

مقایسه بینی ها و تاثیر آن در موفقیت جراحی

درصد موفقیت جراحی بینی علاوه بر تبحر پزشک به عوامل دیگری هم بستگی دارد. تغییراتی که جراح در ساختار بینی استخوانی می تواند اعمال کند به مراتب بیشتر از بینی های گوشتی است. معمولا در بینی های گوشتی، بینی های دارای پوست ضخیم هستند، نتایج رضایت بخش کمتری بعد از جراحی حاصل می شود. در بینی هایی که غضروف های ضعیف تری دارند، به دلیل عدم تحمل وزن بینی توسط غضروف ها، بینی ممکن است دچار افتادگی شود. بنابراین درصد موفقیت جراحی بینی پایین تر است.

زیبایی فقط با زیبایی بینی به وجود نمی آید و زیبایی همه بینی ها یکسان نیست. بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر برای بار دوم عمل شوند نتیجه صددرصد را به دست خواهند آورد که این تصور نیز غلط است. به خاطر داشته باشید که به منظور بالا بردن درصد موفقیت جراحی بینی و رسیدن به نتیجه دلخواه تر به توصیه های مراقبتی پیش و پس از جراحی نظیر صرف داروهای خاص، رژیم غذایی، استراحت کافی و...به خوبی عمل کنید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه