زبان خود را انتخاب کنید

عمل جراحی بینی طبیعی | رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های جراحی پلاستیک در طول سال‌های اخیر بوده است. علت این امر کاملا واضح است.  بینی نقطه کانونی و یا مرکز توجه در چهره هر فرد است. اما با این وجود برخی افراد به عیوب بینی و شکل نازیبای آن (خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک و عدم تناسب با سایر ویژگی‌های صورت)  توجهی زیادی نمی‌کنند و یا به فکر اصلاح آن‌ها نیستند. شکل بینی تاثیر فراوانی در جذابیت چهره و اعتماد به‌نفس هر فردی دارد.

عمل بینی اغلب به منظور کوچک کردن پل ‌بینی انجام می‌شود اما نتایج مختلف جراحی بینی به نتیجه دلخواه زیبایی بیمار بستگی دارد. نتایج حاصل از رینوپلاستی همیشه غیرطبیعی نیست. یک جراح مجرب علاوه‌ بر درک نیازهای بیمار، با توصیه‌های کارشناسانه کمک می‌کند تا بیمار اطلاعات لازم در خصوص بهترین روش جراحی طبیعی را کسب کرده و از داشتن بینی زیبا لذت ببرد. آن‌چه که در جراحی بینی اهمیت دارد این است که به‌جای اصلاح تنها یک ایراد بهتر است سعی شود تا  تناسب بینی با سایر اجزای صورت حفظ شود. اعتماد به جراح و درک توصیه‌های او کمک می‌کند تا بیمار به اهداف و نیازهای شخصی خود دست یابد.بینی طبیعی

بینی یکی از ویژگی‌های چهره است که کوچکترین تغییر در آن تاثیر فراوانی در ظاهر چهره خواهد داشت. اگر یکی از ویژگی‌های بینی خود را دوست ندارید و از طرفی دلتان می‌خواهد بینیتان کاملا طبیعی عمل شود بهتر است جراحی بینی طبیعی را انتخاب کنید. معمولا قبل از جراحی، دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه قبل و بعد از عمل در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که رعایت این دستورالعمل‌ها تاثیر فراوانی در میزان موفقیت عمل دارند. جلسه مشاوره فرصت خوبی است تا بیمار هر گونه سوالی که در خصوص جراحی دارد از جراح بپرسد. اگر به جراحی بینی طبیعی علاقه‌مند هستید و همچنین برای شرکت در جلسه مشاوره و یا جهت رزرو وقت ملاقات می‌توانید از طریق شماره تلفن 03136266851 با ما تماس حاصل فرمایید.

natural1

natural

عمل جراحی بینی طبیعی


 بسیاری از علائم غیرطبیعی در بینی از جمله، پل بینی فوق العاده کوچک، نوک بینی خیلی باریک و یا خیلی بالا همه به ‌وضوح نشان می‌دهند که بینی دستکاری شده است. چنین علائمی معمولا در روش‌های قدیمی مشاهده می‌شوند. در گذشته جراحان معمولا با برداشتن مقداری از غضروف بینی بیمار اقدام به کوچک کردن بینی می‌کردند.

غضروف دراصل پشتیبان ساختاری بینی است و نه ‌تنها به حفظ شکل بینی کمک می‌کند بلکه امکان تنفس بهتر را هم فراهم می کند. امروزه تاکید روش‌های نوین عمل بینی بر این اصل استوار است که با تغییر در غضروف طبیعی بینی بیمار (به‌جای برداشتن غضروف) می‌توان به شکل دلخواه دست یافت. روش‌های نوین نه ‌تنها عیوب بینی را برطرف می‌کنند بلکه دارای نتایج کاملا طبیعی بوده و حتی عملکرد تنفسی بیمار را نیز بهبود می‌بخشند. مدل بینی‌های کاملا صاف و یا خیلی شیب‌دار معمولا به‌وضوح نشان می‌دهند که بینی قبلا جراحی شده‌ است. بینی کاملا صاف غیرطبیعی است و بینی خیلی شیب‌دار نیز به‌نوعی شبیه بینی کودکان می‌باشد.

اگربه عکس‌هایی مربوط به بینی‌هایی که به‌طور کاملا طبیعی عمل شده‌اند نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که در این روش‌ها پل بینی خیلی تورفته و گود نیست و جراح برای طبیعی جلوه دادن بینی، فرورفتگی خیلی ناچیز در نوک بینی بیمار ایجاد کرده است.

جراح معمولا در جلسات مشاوره نمونه عکس بعد از عمل طبیعی را به بسیاری از بیماران نشان می‌دهد. گفتگوی جراح با بیماران در طول مشاوره کمک می‌کند تا جراح به هدف نهایی بیماران پی ببرد. گذشته از تمام این حرف‌ها از آن‌جایی که بیمار اختیار بینی و حتی مسائل زیبایی چهره خود را دارد بنابراین حرف نهایی را خود بیمار می‌زند.

جراحی بینی چه تغییراتی روی بینی ایجاد می کند؟


 جراحی رینوپلاستی با روش‌های مختلف می‌تواند موجب تغییراتی در شکل بینی شود:

  • تغییر سایز بینی با حفظ تعادل بینی

  • تغییر عرض پل بینی، سایز بینی و سوراخ‌های بینی

  • رفع قوز بینی و یا گودی و تورفتگی پل بینی

  • نوک بینی بزرگ یا توپی شکل، افتادگی نوک بینی، نوک بینی بالا یا قلابی شکل

  • سوراخ‌های بینی بزرگ، پهن و بالا

  • عدم تقارن بینی

هرسال بیش از نیم میلیون نفر که متقاضی جراحی بینی طبیعی هستند در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند. در چنین شرایطی همکاری جراح زیبایی و بیمار کمک می کند تا جراحی بینی به‌صورت طبیعی و زیبا انجام شده و بیمار به چهره دلخواه خود دست یابد.

مقدمات


 بینی طبیعیجلسات مشاوره این امکان را فراهم می‌کنند تا جراح وضعیت فیزیکی، روحی و فیزیولوژیکی بیمار را ارزیابی و صلاحیت او را تایید نماید. متاسفانه افراد معمولا به دلایل زیادی به سراغ جراحی پلاستیک صورت می‌روند. وظیفه جراح این است که قبل از اقدام به جراحی به بیماران خاطرنشان کند که آیا دلایلی که برای عمل بینی دارند مناسب و معقول است یا خیر.2 هفته قبل از عمل بینی طبیعی باید از مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن که موجب رقیق شدن خون می‌شوند خودداری کرد. اگر بیمار عادت به کشیدن سیگار دارد طبق توصیه جراح 2 هفته قبل و 2 هفته بعد از جراحی باید سیگار را ترک کند.

بعد از عمل به‌دلیل تاثیر داروی بیهوشی برعملکرد بدن معمولا توصیه می‌شود بیمار از رانندگی خودداری کرده و همراه او رانندگی کند. بعد از گفتگوی جامع در جلسات مشاوره، جراح روشی را که تشخیص می‌دهد برای بیمار مناسب است  کاملا شرح می‌دهد.

فرایند درمان


 عمل بینی معمولا از طریق 2 روش باز و بسته انجام می‌شود. البته هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. در جراحی باز، جراح برای دسترسی به عضلات و غضروف زیر پوست مجبور می‌شود برش‌هایی در خارج بینی ایجاد کرده و پوست بینی را از نوک بینی بلند کند.

در جراحی بسته تمام برش‌ها داخل بینی انجام می‌شوند. در جراحی باز ممکن است زخم‌های کوچک بعد از عمل روی پوست کاملا دیده شده و با گذشت زمان طولانی بهبود یابند. درعمل باز جراح می‌تواند با ظرافت بیشتر کار خود را انجام داده و نتیجه دلخواه بیمار را کسب کند.

شرایط فعلی، سطح انتظارات بیمار و همچنین موارد دیگری که در جلسات مشاوره قبل از جراحی عنوان می‌شوند، تعیین می‌کنند که چه نوع عملی برای بیمار مناسب است.

عمل بینی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. بیمار قبل از بستری شدن و جراحی باید دستورالعمل‌های مربوط به اقدامات قبل از جراحی را کاملا رعایت کند.

بعد از جراحی بینی


 natural4

بینی به‌مدت چند روز بعد از جراحی پانسمان می شود. وجود تورم و کبودی اطراف چشم‌ها و بینی کاملا طبیعی است. بعد از گذشت چند ماه تورم برطرف می‌شود ولی نتیجه نهایی حاصل از جراحی و تغییر شکل بینی معمولا بعد از 1 سال قابل مشاهده است. اغلب توصیه می‌شود بیمار به مدت چند روز بعد از جراحی از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کرده و استراحت کامل کند.

بسیاری از بیمارانی که قصد جراحی بینی دارند اساسا به‌دنبال جراحانی هستند که بتوانند بینی را کاملا طبیعی عمل کرده و یا به‌عبارت ساده‌تر بینی آن‌ها بعد از جراحی در چهره کاملا طبیعی جلوه کرده و کمتر کسی متوجه دستکاری بینی شود. هدف نهایی عمل بینی، از پل بینی گرفته تا سایز و پهنای آن، باید اصلاح عیوب بینی به‌شکل کاملا طبیعی باشد.

عوارض جانبی


 عمل بینی نیز همانند سایر جراحی‌های دیگر بدون خطر و عوارض جانبی نیست. خونریزی، عفونت، زخم و وجود لخته خون در زیر پوست از خطرات کلی عمل بینی هستند. موارد ذکر شده و سایر خطرات و عوارض جانبی دیگر باید قبل از جراحی رینوپلاستی به بیمار شرح داده شود. توضیح این موارد برای ترساندن بیمار نیست بلکه در اصل برای آگاهی بیمار از عوارض بعد از جراحی است که ممکن است با آن روبرو شود.

داشتن اطلاعات کافی در خصوص خطرات و عوارض بعد ازعمل بینی کمک می‌کند بیمار انتخاب آگاهانه داشته و بداند که آیا تغییراتی که درخواست می‌کند ارزش مخاطره دارند یا خیر. جراح در جلسه مشاوره صادقانه درخصوص تعادل‌سازی خطرو مزایای نتیجه دلخواه جراحی با بیمار گفتگو می‌کند. دوره بهبود عمل بینی خیلی دردناک نیست اما گرفتگی بینی در چند هفته اول ممکن است برای بیمار ایجاد ناراحتی کند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه