زبان خود را انتخاب کنید

آیا تا به حال قبل و بعد از عمل جراحی بینی را مشاهده کرده اید و به حفظ تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی دقت کرده اید؟ از اینکه چقدر یک بیمار متفاوت به نظر می رسد، شگفت زده شده اید؟ بسیاری از بیماران ما از دیدن این موضوع احساس هیجان می کنند که حتی تغییرات کوچک بینی نیز می تواند چنین تأثیرات مثبتی بر روی کل صورت داشته باشد. انگیزه جراحی زیبایی بینی ممکن است تغییر شکل بینی، بهبود تنفس یا هر دو باشد. عمل بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه مورد را تغییر دهد. با جراح خود صحبت کنید که آیا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است و با چه عواملی تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی خواهید داشت.

چگونه بدانیم بینی ما متناسب با صورت ما است یا نه؟

رابطه شکل بینی با صورت، به طور کلی با ساختار استخوان تنظیم می شود. به عنوان مثال، تغییرات عمودی ممکن است باعث شود چهره کشیده تر یا کوتاه تر به نظر برسد. اگر قسمت مرکزی بینی بلند باشد، باعث می شود صورت نیز کشیده تر به نظر برسد. نه تنها از قسمت جلویی، نمای جانبی نیز باید در چهره تطبیق یابد. اگر از لحاظ پهنای صورت بررسی کنیم، بینی های استخوانی برای چهره های باریک تر و بینی های گوشتی و پهن برای صورت های چاق تر مناسب هستند. پس اگر صورت پهن یا دایره ای دارید، زیاد نگران پهن بودن بینی خود نباشید. چون این بینی با اجزای صورت شما متناسب است.

آیا جراحی بینی دائمی است؟

آنچه حائز اهمیت است این است که تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی باید کاملأ رعایت شود. چون نتایج جراحی زیبایی بینی دائمی است. اگرچه این بدان معناست که بینی جدید شما برای یک عمر با شما خواهد بود، همچنین انتخاب یک جراح زیبایی که می توانید به آن اعتماد کنید برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود بسیار مهم است.

آیا جراحی بینی می تواند صورت شما را تغییر دهد؟

یک جراحی بینی فقط ساختارهای بینی را تغییر می دهد، چه عمل داخلی، چه خارجی یا هر دو. به جز بینی فرد تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی هیچ تغییری نمی کند. عمل جراحی اندازه، ظاهر، طرح ریزی، شکل و یا ترکیبی از این جنبه ها را تغییر می دهد، تا به نتیجه مورد نظر خود برسید. بقیه چهره شما از نظر ساختاری مثل قبل خواهد ماند.

آیا بینی من بزرگ است؟!

آنچه پزشک باید مد نظر داشته باشد، تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی است، به این معنی که بزرگی بینی به تناسب و اجزای چهره شما بستگی دارد، اما در یک تخمین کلی وقتی بینی از این اندازه ها بزرگ تر شود معمولاً برای صورت فرد بزرگ است: برای مرد بیش از 2.2 اینچ و برای زن 2 اینچ باشد.

تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی

درباره تغییر شکل بینی جراح شما می تواند در عمل جراحی به نام رینوپلاستی، بینی شما را با رعایت تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی کوچک تر کند. آنچه در جراحی کوچک بودن بینی اهمیت زیادی دارد، صرفأ بزرگ بودن بینی بدون در نظر گرفتن اجزای صورت نیست. بلکه فرد یا دکتر معالج او باید در نظر داشته باشد، بینی با دیگر اجزای صورت تناسب دارد یا نه؟ یا اینکه آیا بینی کوچک نهایی که ما انتظارش را می کشیم، با اجزای صورت ما متناسب خواهد بود یا نه؟ پس تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی با بینی نهایی، مهم تر از اندازه نهایی بینی است.

 

چرا جراحی بینی انجام می دهیم؟

همانطور که گفته شد از عمل جراحی بینی می توان برای اصلاح مشکلات عملکردی بینی، مانند یک کجی ناشی از آسیب دیدگی استفاده کرد که اغلب منجر به انسداد بینی می شود. با این حال، اکثر موارد جراحی زیبایی بینی مشکل پزشکی ندارند. آنها تصمیم می گیرند که یک عمل زیبایی بینی داشته باشند. زیرا از شکل بینی خود ناراضی هستند.

ژنتیک شما نقش مهمی در تناسب بینی شما ایفا می کند!

مطمئن شوید که پزشک هنگام برنامه ریزی رویکرد جراحی خود، تفاوت های ظریف صورت های مختلف در نظر گرفته و به شما در تعیین بهترین شکل جدید برای بینی خود کمک کند، نه اینکه یک بینی عملی بدون رعایت تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی به شما بدهد. نکته اصلی ایجاد یک بینی زیبا و جذاب که باعث بهبود هارمونی صورت می شود، حفظ ظاهر طبیعی است که باعث تقویت ظاهر طبیعی شما می شود و یکی از بهترین راه های انجام این کار با درک آرایش ژنتیکی چهره شما ممکن است.

تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی

به عنوان ویژگی اصلی صورت شما، بینی شما نقش زیادی در تعادل کلی ویژگی های صورت شما دارد. مثلأ شما ممکن است بینی کاملاً ریز داشته باشید، اما اگر نسبت به سایر ویژگی های شما متناسب نباشد، می تواند ظاهر شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل جراح زیبایی در هنگام تهیه برنامه جراحی خود وقت زیادی را صرف دیدن چانه، ابرو، گونه ها، چشم ها و شکل کلی صورت می کند. هرگونه تغییر در بینی شما باید متناسب با سایر ویژگی ها باشد و تقارن کلی صورت را تقویت کند.

جذاب ترین شکل بینی چیست؟

معروف ترین شکل بینی که توسط بیماران خواسته می شود، دوشس است( به نام دوشس کمبریج). بینی مستقیمی، مناسب هر دو جنس است و با چرخش نوک بینی 106 درجه، از نظر ریاضی تقریباً کامل است (بینی های بین 104-108 درجه در جهت گیری آنها زیباترین هستند).

 

جراحی زیبایی بینی، با هدف اصلاح مشکلات زیر انجام می شود:

  • بینی کج یا نامتقارن
  • بینی بسیار بزرگ یا خیلی کوچک در مقایسه با سایر ویژگی های صورت
  • برج بینی برجسته یا برآمدگی پشتی(معمولاً به آن "بینی قلاب" گفته می شود)
  • بینی خیلی پهن
  • نوک بینی نامطلوب، افتادگی یا بزرگ بودن آن
  • سوراخ بینی غیر متناسب یا نامتقارن

نتیجه گیری

این که آیا شما به دنبال ایجاد بینی خود به ابعاد متناسب تر هستید یا از برآمدگی وراثتی که از بزرگ تر های خود به ارث برده اید، خلاص شوید، مهم است که یک جراح پلاستیک معتبر و دارای تجربه و دانش برای رعایت تناسب اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی، انتخاب کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به شما ارائه دهد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه