تورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی ورم بعد از عمل جراحی زیبایی بینی معمولا 2 علت اصلی دارد: علت اول علت التهابی و علت دوم لنفاوی می باشد. علت های التهابی به دلیل جراحی ناحیه ی زیر پوست و دستکاریهای جراح می باشد که باعث هجوم گلبولهای سفید در منطقه و ترشح مواد ورم زا در داخل نسج بینی می شود. این تورم به مدت 1 الی 2 ماه طول می کشد و پس از آن برطرف می گردد. بالا بردن سر هنگام خواب و استراحت و چسب زدن و اجتناب از مصرف نمک و غذاهای نمکی در زودتر برطرف شدن تورم موثر است. این تورم معمولا همراه با کبودی و تغییر رنگ پوست می باشد که به تدریج برطرف می شود. کمپرس سرد در 48 ساعت اول و کمپرس گرم بعد از آن در کاهش این ورم موثر است . علت دوم تورم ورم لنفاوی و یا ادم لنفاوی می باشد و این تورم در اثر باقی ماندن مواد حاصل از سوخت و ساز بدن در منطقه ی جراحی و نیز تلاش بدن برای خارج کردن مواد باقی مانده از ناحیه ایجاد می گردد. این تورم تا حدود چندین ماه (بیش از 6 ماه پس از عمل ) ادامه دارد. بالا بردن زیر سرهنگام خواب و گاهی ماساژ دادن بینی در کاهش این تورم موثر است اما بهترین تکنیک جهت کاهش این نوع تورم صبر و گذشت زمان می باشد. یکی از روش هایی که می توان جهت زودتر برطرف شدن تورم انجام داد استفاده از آمپول کورتون یا تریام سینولون می باشد. این آمپول با لیدوکایین ترکیب می شود و با سوزن های بسیار ریز در داخل بافت قسمت بالای نوک بینی تزریق می گردد. معمولا نسبت تزریق به نسبت 1 به 3 و یا1 به 2 می باشد. تزریق باید با سوزن های بسیار ظریف انجام شود (سرنگ انسولین) و در بافت زیر پوست و عمق تزریق می گردد نه داخل پوست . اگر این تزریق در داخل پوست انجام شود باعث کمی رنگدانه های پوست و از بین رفتن بافت پوست و زخم شدن می گردد ، تکرار تزریق معمولا در فواصل 4 الی 6 هفته برحسب نمای بالینی بینی انجام می شود. بعد از 2 ماه که بیمار چسب عمل زیبایی بینی را برمی دارد باید در طول شب به مدت 2 هفته دیگر نیز از چسب استفاده نماید . این موضوع ممانعت از تجمع ورم بینی در بیمار می گردد به خصوص در ناحیه بالایی نوک بینی می شود. اگر چسب بینی باعث حساسیت پوست در عمل زیبایی شود چسب زدن متوقف می گردد و بیمار از کرم هیدروکورتیزون بر روی پوست تا حل مشکل خارش و التهاب استفاده می کند. گاهی اوقات همچنان که در اسکلت بیرونی بینی ورم داریم در داخل بینی هم ورم وجود دارد که باعث مشکل تنفسی می شود و بیشترین بهبود تنفسی به علت ورم 3 تا 4 ماه بعد از عمل بینی رخ می دهد.