زبان خود را انتخاب کنید

3

زاویه‌دار کردن صورت از ابتدا یک عمل جراحی زیبایی نبوده است بلکه بیشتر به عنوان یک جراحی ترمیمی پس از حوادث ناگوار مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با این حال در دهه‌ی اخیر جراحان پلاستیک از روش‌های جراحی متنوعی برای ایجاد ظاهری زیبا استفاده کرده و با آموزش‌های بیشتر نتیجه‌ی این را عمل را تا حد امکان طبیعی نموده‌اند. شاید این جراحی‌ها تنها با یک عمل کوچک و ظریف مانند جراحی پلک شروع شده باشد اما گرایش طبیعی جراحان پلاستیک به طرف تکامل، منجر به انجام برخی جراحی‌های پیشرفته‌تر مانند جراحی زیبایی فک شده است. زاویه‌ دار کردن صورت جراحی است که یک بار در طول عمر انجام می‌شود بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که برای بررسی انتظارات خودتان از این عمل به اندازه‌ی کافی با جراح پلاستیک خود مشورت کرده باشید.

انواع جراحی های زاویه دار کردن فک و صورت


4

  •  کوچک کردن استخوان گونه
  • کوچک کردن استخوان فک
  • خوش فرم کردن فک (V شکل)
  • جراحی فک

کوچک کردن استخوان گونه

5

گونه‌های بزرگ زیبا هستند تا جایی که بعضی از افراد از روش گونه گذاری استفاده می کنند اما زمانی که در دو طرف گونه جلوآمدگی وجود داشته باشند ممکن است غیر جذاب و مردانه به نظر برسند. در این صورت شما می‌توانید عمل کوچک کردن استخوان گونه را در نظر بگیرید. با اینکه برخی افراد برای برجسته سازی گونه خود از ایمپلنت استفاده می‌کنند اما این ایمپلنت‌ها در جلوی صورت قرار داده می‌شوند نه در دو طرف آن. عمل کوچک کردن استخوان گونه معمولاً همراه با جراحی خوش فرم کردن فک انجام می‌گیرد و این امر ظاهری جذاب‌تر و زیباتر را به ارمغان می‌آورد. برای تست احتمال جلوآمدگی استخوان گونه باید استخوان گونه‌ی خود را از یک طرف لمس کنید و در صورتی که یک خط برآمده بین سوراخ بینی و گوش خود احساس کردید، دچار جلوآمدگی استخوان گونه می‌باشید. برای کوچک کردن استخوان گونه برش‌هایی در داخل دهان ایجاد می‌شوند اما اگر جلوآمدگی خیلی زیاد باشد می‌توان برش‌ها را در مجاورت خط ریش ایجاد کرد.

کوچک کردن استخوان گونه‌ی مربعی شکل

6

کوچک کردن استخوان گونه‌ی مربعی شکل شاید شناخته شده‌ترین جراحی زاویه‌دار کردن صورت باشد. در صورت داشتن گونه‌ی مربع شکل ظاهر شما مردانه و زمخت خواهد بود. برخی مردان ترجیح می‌دهند که چنین ظاهری داشته باشند اما در میان زنان کمتر مطلوب است. جراحان پلاستیک برای این جراحی برش‌هایی را در داخل دهان شما ایجاد می‌کنند بنابراین برش یا زخمی بر روی صورت وجود نخواهد داشت.

جراحی خوش فرم کردن فک (V شکل)

7

این فرمول برای درک جراحی V شکل کردن فک وجود دارد: تراش دادن استخوان گونه + تغییر شکل دادن چانه (روش T شکل). البته شما می‌توانید میزان V شکل بودن چانه‌ی خود را انتخاب نمایید بنابراین نیازی به نگرانی درباره‌ی تیز شدن بیش از حد صورت خود وجود ندارد. این جراحی برای افرادی که فک مربعی شکل ندارند اما همچنان می‌خواهند که شکل صورتشان جذاب‌تر شود، ایده‌آل است. پس از این عمل جراحی افراد از ظاهر زیبا و جذاب خود بسیار راضی خواهند بود. همچنین می‌توانید برای کنترل اینکه این عمل جراحی برای شما مناسب است با پزشک مشورت کنید.

خوش تراش کردن فک یا جراحی هر دو فک

8

جراحی هر دو فک بیشترین نوع جراحی پلاستیک است. این جراحی از بسیاری لحاظ متفاوت از سایر جراحی‌های زاویه‌دار کردن صورت است. اول از همه دوره‌ی بهبودی طولانی‌تر است. شما باید به مدت 6 ماه و هر ماه یک بار به کلینیک مراجعه نمایید. این بدین معنی است که در صورت انجام این جراحی شما باید حداقل یک سال، کمتر در معرض دید سایرین قرار داشته باشید. بهترین کاندیدها برای این عمل جراحی اشخاص دارای چانه‌ی با جلوآمدگی زیاد یا دهان جلوآمده می‌باشند. همچنین جراحی هر دو فک به پزشکان آزادی کامل می‌دهد تا فک بالا و پایین را به عقب و جلو حرکت دهند. برخی پزشکان بطور نامحسوسی عمل جراحی فک را حتی برای آنهایی که هیچ مشکلی در فک خود ندارند پیشنهاد می‌کنند. شما باید از خطرات جراحی که همراه با این روش است آگاه باشید. قبل از تصمیم‌گیری نهایی با جراح خود بطور کامل مشورت کنید.

نکاتی درباره‌ی زاویه‌دار کردن صورت


 

بستری معمولاً شما باید شب پس از جراحی در بیمارستان بمانید و برخی حتی مدت بیشتری بستری می‌شوند. مسئله‌ی مهم این است که سریع بهبود پیدا کنید و بتوانید بعد از جراحی به طور مناسب غذا بخورید.
روز برداشتن بخیه 10 تا 14 روز. بهتر است بدانید که تمام بخیه‌ها در داخل دهان شما قرار می‌گیرند، به این معنی که هیچ گونه برش یا زخمی روی صورت شما وجود نخواهد داشت. برای بیشتر روش‌های زاویه‌دار کردن صورت 14 روز برای بخیه کافی خواهد بود.
بیهوشی بیهوشی عمومی. به خاطر داشته باشید که برای انجام بیهوشی عمومی باید وضعیت سلامتی شما مناسب باشد. پزشک جراح تمام معاینات لازم را پیش از عمل انجام خواهد داد. یک متخصص بیهوشی در اتاق جراحی در حین عمل در کنار شما حضور خواهد داشت.
مدت زمان عمل از آماده‌سازی برای جراحی تا بهبودی معمولاً 5/2 تا 5 ساعت بطول می‌انجامد. پزشک شما و پرستاران در طول روز و شب و تا زمانی که کاملاً به حالت نرمال برگردید در کنار شما خواهند بود.

 

بهبودی پس از عمل زاویه‌دار کردن صورت


 

بطور شگفت‌انگیزی بهبودی پس از عمل زاویه‌دار کردن صورت (البته به غیر از جراحی فک) سریع‌تر از سایر جراحی‌های پلاستیک است. علت آن این است که استخوان‌ها و بافت‌های صورت متفاوت از استخوان‌ها و بافت‌های دیگر نقاط بدن هستند. حتی در مقایسه با برجسته‌سازی صورت، روش‌های کوچک کردن استخوان نیاز به استراحت کمتری دارند. معمولاً افراد جوان یا سالم‌تر سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند، و از بین بردن کل تورم صورت حداقل 1 تا 3 ماه طول می‌کشد و بعد از 12 ماه ظاهر شما کاملاً طبیعی می‌شود. مشکل اصلی غذا خوردن است. از آنجایی که برش‌ها در داخل دهان ایجاد می‌شوند و استخوان گونه و فک نیز مقداری تحت تاثیر قرار می‌گیرند، به مدت 2 تا 4 هفته غذا خوردن آسان نخواهد بود. در طی این دوره توصیه می‌شود که غذاهای نرم و با دمای ولرم مصرف کنید. همچنین باید حداقل 1 تا 3 ماه از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کرد.

هزینه عمل زاویه‌دار کردن صورت


 

این هزینه بستگی به روش جراحی دارد. بسیاری از بیماران عمل زاویه‌دار کردن صورت را با جراحی زیبایی پلک و بینی ترکیب می‌کنند. احتمال دارد که پزشکان عمل استخوان گونه و فک را جهت ایجاد تناسب بطور همزمان توصیه کنند، بنابراین در این رابطه با دکتر جعفری‌پور مشورت نمایید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه