زبان خود را انتخاب کنید

laye-bardari-ba1 (1)

لیزر جوانسازی پوست یک روش اثبات شده برای کاهش چین و چروک‌ها، لکه‌های ناشی از افزایش سن، جای زخم‌های آکنه و سایر لک‌ها است و همچنین موجب سفتی پوست و تناسب اندام می‌شود. با استفاده از لیزرها می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد. همچنین لیزرها در نحوه عمل روی پوست شما بسیار متفاوتند. به همین دلیل اطلاع از زمان مناسب برای لایه برداری پوست با لیزر، درمان‌های دارویی پس از لایه برداری پوست با لیزر و معرفی انوع لیزرهای مورد استفاده برای لایه برداری پوست و روش مناسب برای لایه برداری پوست‌های تیره کمک شایانی به بیمار خواهد کرد تا بتواند تصمیم درستی در رابطه با انتخاب این روش برای لایه برداری پوست خود داشته باشد.

چه زمانی و چگونه باید از لیزر جوانسازی پوست استفاده کنید؟


آیا می دانید که پاییز فصل استفاده از لیزر در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که پوستی که تحت درمان با لیزر قرار می‌گیرد، پس از طی برخی مراحل به تابش خورشید تا یک سال حساس است، بسیاری از متخصصان جراح زیبایی توصیه می‌کنند که در طول تابستان و یا ماه‌های زمستان، زمانی که ساعات روز کوتاه‌تر می‌شوند و بیشتر وقت خود را صرف در خانه می‌کنید، تحت درمان با لیزر قرار گیرید. صرف نظر از اینکه چه زمانی از لیزر استفاده می‌کنید، روزانه از یک کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و در صورت لزوم آن را تجدید نمایید. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب نه تنها کمک می‌کند تا نتایج حاصل از درمان با لیزر را به بهترین وجه به دست آورید، بلکه همچنین از ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

آیا ممکن است درمان با لیزر به شما صدمه بزند؟


بیماران و پزشکان معمولاً احساس بیمار در طول درمان لیزر را به کشیدن یک نوار لاستیکی روی پوست مقایسه می‌کنند. با این حال، احساس بیمار در طول درمان با لیزر به نوع لیزر، عمق و مساحت ناحیه تحت درمان و تحمل هر فرد نسبت به درد بستگی دارد. درمان‌های عمیق‌تر (زمانی که برخی از لایه‌های بیرونی پوست برداشته می‌شوند) با لیزر آبلیتیو ممکن است نیاز به تزریق بیهوشی موضعی یا آرام سازی داخل وریدی داشته باشد تا بیمار احساس راحت نماید. نمونه‌هایی از لیزرهای آبلیتیو عبارتند از لیزر CO2 و لیزر اربیوم یاگ (Erbium YAG). برخی از درمان‌های لیزر غیر آبلیتیو (تابش لیزر از طریق پوست بدون برداشتن لایه‌ها عبور می‌کند) درد کمتر یا هیچ گونه دردی ندارند و فقط نیاز به کرم خفیف موضعی برای از بین بردن ناراحتی خواهند داشت. لیزرهای غیر آبلیتیو شامل پالس دای و ان دی (یاگ و الکساندرایت) هستند. پس از درمان با لیزرهای غیر آبلیتیو می‌توان انتظار داشت که مقداری حساسیت در ناحیه تحت درمان وجود داشته باشد. پزشک بعد از انجام لیزر در صورت لزوم، دستورالعمل‌هایی را برای کنترل ناراحتی توصیه خواهد کرد.

داشتن پوست تیره‌تر لزوماً شما را از انجام لیزر منع نمی‌کند


یک تصور غلط رایج این است که لایه برداری با استفاده از لیزر تنها برای انواع پوست روشن مناسب است. با آن که برخی از لیزرها خطر بالاتری را در ایجاد آسیب به سلول یا تغییر رنگ در پوست تیره‌تر ایجاد می‌کنند، اما گزینه‌های ایمن و مؤثر برای لایه برداری پوست وجود دارد. برای طیف روشن‌تر رنگ‌های پوست آفریقایی، آمریکایی، اسپانیایی یا آسیایی، لیزر اربیوم گاهی اوقات می‌تواند یک گزینه درمانی مناسب باشد، که خطر کمتری را برای تغییر رنگ ایجاد می‌کند. بیماران مبتلا به پوست تیره قهوه‌ای یا سیاه پوست ممکن است نیاز به بررسی دیگر گزینه‌های لایه برداری پوست مانند درمان با روش رادیوفرکانسی یا میکرونیدلینگ داشته باشند.

بهترین راه برای اطمینان از درمان ایمن و مؤثر برای نوع پوست شما چیست؟

برای دانستن این موضوع با پزشکی مشورت کنید که با روش‌های لایه برداری پوست توسط لیزر آشنایی کامل دارد و تجربه کار با بیمارانی که پوستی تیره‌تر داشته‌اند را دارا می‌باشد.

بعضی از داروها و یا شرایط خاص، روی واکنش پوست به درمان با لیزر تأثیر می‌گذارند


همیشه پزشک خود را در مورد تاریخچه پزشکی و هر نوع دارو یا مکملی که مصرف می‌کنید، در جریان قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شما نسبت به بروز زخم‌های سرد و یا تب بلیستر حساس هستید، درمان‌های لیزری ممکن است موجب وقوع و شیوع بیشتر این مشکلات شوند. داروهای ضد آکنه که حاوی ایزوترتینوئین هستند (به عنوان مثال آکوتان) می‌توانند به بهبودی ضعیف یا بروز جای زخم‌های ناشی از لایه برداری لیزر منجر شود، در حالی که داروهای معمول بدون نسخه مثل آسپرین می‌تواند خطر خونریزی پس از عمل را افزایش دهند. داروهای دیگر می‌توانند باعث بهبودی ضعیف یا بروز جای زخم پس از درمان‌های لایه برداری با لیزر گردند. دیابت و سایر بیماری‌های مزمن نیز می‌توانند روی ایمنی و نتایج درمان با لایه برداری توسط لیزر تأثیر بگذارند. شما همچنین باید حداقل دو هفته قبل و بعد از درمان با لیزر، از سیگار کشیدن پرهیز کنید تا از عوارض لایه برداری پوست با لیزر نجات یابید و بهترین نتیجه را از درمان انجام شده بدست آورید.

لیزرهای مختلف برای درمان مشکلات مختلف و انواع پوست بهینه سازی شده‌اند


دلیل این که بسیاری از انواع مختلف لیزر وجود دارد این است که هیچ یک از انواع لیزر نمی‌توانند تمام بیماران و همه مشکلات پوست را درمان کنند. در ادامه تعدادی از انواع لیزر را که ممکن است به آن‌ها برخورد کنید، نام می‌بریم:

  • لیزرهای CO2 به طور کلی لیزرهای آبلیتیوی هستند که برای درمان جای زخم‌ها، زگیل، چین و چروک و سایر نقص‌های پوستی عمیق استفاده می‌شوند.
  • لیزرهای اربیوم می‌توانند آبلیتیو یا غیر آبلیتیو باشند. این نوع از لیزرها کلاژن را بازسازی می‌کنند. قابلیت بازسازی کلاژن لیزرهای اربیوم را گزینه‌ای مناسب برای درمان خطوط ظریف، چین و چروک، سفتی پوست و لکه‌های ناشی از افزایش سن می‌سازد.
  • لیزرهای پالس دای معمولاً لیزرهای غیر آبلیتیوی هستند که پوست را گرم و رنگدانه‌ها را جذب می‌کنند تا قرمزی، هایپر پیگمانتاسیون، مویرگ‌های شکسته و روزاشیا را کاهش دهند.
  • لیزرهای فراکشنال انرژی لیزر را به هزاران پرتو کوچک تقسیم می‌کنند تا فقط یک قسمت از پوست در منطقه مورد نظر را درمان کنند. این خاصیت موجب کاهش مدت زمان بهبودی می‌گردد. لیزرهای فراکشنال می‌توانند آبلیتیو یا غیر آبلیتیو باشند و برای درمان تعدادی از ضایعات مرتبط با سن استفاده می‌شوند.
  • درمان‌های آی پی ال (نور پالسی متمرکز) از لحاظ فنی لیزر محسوب نمی‌شوند، اما اغلب برای درمان مشکلات مشابه همانند لیزر استفاده می‌شوند. مشکلاتی که می‌توانند توسط آی پی ال (IPL)درمان شوند عبارتند از آسیب‌های ناشی از تابش آفتاب، آکنه، روزاشیا، و هایپرپیگمانتاسیون.

بهتر است فارغ از نام‌های تجاری و طول موج‌های لیزر، روی اهداف شخصی خود جهت اخذ نتایج مناسب تمرکز کنید.

برنامه ریزی برای داشتن درمان‌های چندگانه


در حالی که در بعضی موارد، یک درمان لیزر جهت رفع مشکلات بیمار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اکثر لیزرهای غیر آبلیتیو، از مجموعه‌ای از درمان‌ها برای تولید نتایج رضایت بخش تر استفاده می‌کنند. در این حالت مدت زمان مورد نیاز جهت بهبودی بدون توقف است، اما هنگامی که مجموعه درمان کامل گردد، نتایج طولانی مدت حاصل خواهند شد.

بسته به درمان، شما ممکن است نیاز به طی زمانی برای بهبودی داشته باشید


اگر چه درمان لیزری به طور کلی یک درمان غیر جراحی در نظر گرفته می‌شود، اما همه آنها بدون مدت زمان بهبودی نیستند. زمان بهبودی پس از درمان با لیزر بسته به نوع لیزر استفاده شده و همچنین میزان سلامت فرد و درجه بهبودی متفاوت است. لیزرهای غیر آبلیتیو اغلب نیازی به طی مدت زمان بهبودی ندارند، در حالی که لیزرهای آبلیتیو ممکن است بسته به عمق درمان، قبل از اینکه پوست جدید به طور کامل بازسازی و نتایج نهایی آشکار شوند به مدت زمان 2 تا 3 هفته جهت بهبود نیاز داشته باشند. این امر این معنی نیست که شما باید یک ماه در خانه بمانید، فقط بدان معنی است که پوست شما در طی دوران بهبود لایه برداری شده، قرمز و پوسته پوسته می‌شود. شما ممکن است در شرایط خاص احساس راحتی نکنید و مجبور شوید که تا مدتی فعالیت‌های خود را تغییر دهید تا از شرایطی که ممکن است موجب ایجاد عفونت گردند (شنا، تمرینات ورزشی و غیره) پرهیز نمایید.

هزینه‌ها


هزینه لایه برداری پوست با لیزر به مهارت پزشک و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان بستگی دارد. تعداد نواحی تحت درمان و وسعت این نواحی نقش به سزایی در تعیین میزان هزینه‌های مربوط به لایه برداری پوست با لیزر دارد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد -قیمت لایه برداری پوست با لیزر می‌توانید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه