زبان خود را انتخاب کنید

 

رینوپلاستی برای بینی با نوک پهن و گرد توپی شکل | بینی یک ویژگی مهم است. بینی موزون باعث تعادل چهره می‌شود و می‌تواند جذابیت یک فرد را بالا ببرد. برای برخی افراد، نوک بینی ممکن است توپی باشد، که زیبایی بینی و صورت را کمتر می‌کند. خوشبختانه، جراحی زیبایی بینی راه حلی برای کسانی که مایل به بهبود شکل و ساختار بینی برای بهبود ظاهر کلی هستند ارائه می‌دهد. جراحی زیبایی بینی به طور خاص می‌تواند مشکلات مربوط به نوک بینی، مانند نوک گرد یا توپی را برطرف کند.

اگر از شکل توپی بینی خود ناراضی هستید، راه حلی برای بهبود این مشکل وجود دارد. متخصص زیبایی سر و گردن در طول مشاوره فرصتی برای توضیح اینکه شما چگونه ممکن است از جراحی زیبایی بینی بهره‌مند شوید، ارائه می‌دهد. جراحی زیبایی بینی گرد می‌تواند ظاهر بینی را با باریک کردن غضروف جانبی تحتانی و بهبود شکل نوک بینی بهبود بخشد. این عمل می‌تواند برای کوچک کردن یک بینی نوک بزرگ انجام شود. در طول جلسه مشاوره متوجه خواهید شد که آیا متقاضی مناسبی برای انجام این عمل هستید یا نه . شما می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره یا رزرو نوبت با شماره‌ 03136266851 تماس حاصل فرمایید.

pahn6

pahn5

دلایل نوک بینی توپی


 pahn2

  • غضروف تحتانی بزرگ و کلفت بینی
  • پوست ضخیم روی نوک بینی
  •  چربی اضافه زیر پوست نوک بینی

دو یا سه از عوامل ذکر شده می‌تواند با هم وجود دارد.

مزایا


 

مزیت اصلی جراحی زیبایی نوک بینی گرد این است که بقیه بینی دست نخورده باقی می‌ماند، بنابراین مدت زمان بهبودی کوتاه‌تر خواهد بود. همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که بیماران نتایجی که می‌خواهند را دریافت کنند چرا که این کار فقط بر روی یک بخش خاص از بینی متمرکز می‌باشد. در نهایت، یک جراحی زیبایی بینی گرد و توپی کمتر از یک جراحی زیبایی بینی کامل هزینه خواهد داشت.

رینوپلاستی کامل در واقع بیش از چیزی است که برای ایجاد نوک بینی به هماهنگی بهتر با بقیه ویژگی‌های صورت مورد نیاز است. خوشبختانه، جراحی زیبایی بینی توپی می‌تواند فقط در یک ناحیه خاص برای بهبود شکل و اندازه کلی بینی متمرکز شود.

متقاضی درمان


 pahn1

کسانی که از ظاهر نوک بینی‌شان ناراضی هستند اغلب متقاضیان خوبی برای این عمل جراحی به حساب می‌آیند. کسانی که مایل به بهبود موارد خاصی مانند، عرض و بزرگ و دور نوک بینی هستند می‌توانند از این جراحی نفع ببرند.

علاوه بر تمایل به بهبود این مشکلات، کاندیدای مناسب برای عمل جراحی بینی با نوک گرد باید در سلامت عمومی خوب و بدون مشکلاتی مانند دیابت کنترل نشده یا بیماری قلبی باشد. داوطلبان همچنین باید درک درست از آنچه عمل جراحی پلاستیک می‌تواند به ارمغان آورد داشته باشند.

مشاوره


 

به طور معمول، مشاوره برای صحبت در مورد گزینه‌های ممکن برای اصلاح بینی توپی برنامه‌ریزی شده است. در هنگام ویزیت، پزشک گزینه‌ها را مرور کرده و تعیین می‌کند که آیا شما متقاضی خوبی برای این روش هستید. سابقه پزشکی شما بررسی، و از شما خواسته می‌شود که برای یک چک‌آپ فیزیکی و چند آزمایش برای اطمینان از اینکه شما می‌توانید با خیال راحت عمل جراحی را انجام دهید مراجعه کنید. اگر شما یک فرد سیگاری هستید، توصیه می‌شود دو هفته قبل و بعد از عمل، سیگار را کنار بگذارید. این احتیاط معقول، ایمنی و بهبودی بدون خطر شما را تضمین می‌کند. بعد از عمل جراحی به طور منظم ویزیت می‌شوید تا زمانی که به طور کامل بهبود یافته و از نتایج حاصل از روند اصلاح نوک بینی گرد خود راضی باشید. محصولات مراقبت از پوست پس از عمل توسط پزشک تجویز می‌شود.

امروزه فرصت‌های جراحی پلاستیک به اندازه کافی گسترده هستند. حداقل چند راه برای کوچک کردن بینی توپی وجود دارد. اینکه چه راهی برای هر بیمار مناسب است به دلیل مشکل بستگی دارد.

در هنگام انتخاب روش کوچک کردن نوک بینی گرد، پزشک موارد زیر را در نظر می‌گیرد:

  • ضخامت پوست
  • ویژگی‌های مکان و شکل غضروف میانی نوک بینی
  • پهنای پره‌های بینی

راه‌های مختلف اصلاح نوک بینی گرد


 

راه‌های کمی برای اصلاح نوکی بینی وجود دارد:

  • تغییر شکل با بخیه: این روش جراحی خاص شامل استفاده از بخیه دائمی برای کمک به تغییر موقعیت و شکل نوک بینی است.
  • اصلاح سفالیک (نوک بینی گرد): این روش جراحی به حذف غضروف اضافه از بخش توپی بینی بیمار می‌پردازد.
  • گرافت غضروف:  این قسمت همچنین به زیرلایه ساقی جانبی شناخته می‌شود. این روش جراحی شامل استفاده از گرافت‌های غضروف گرفته شده از بخش دیگری از بدن بیمار (به عنوان مثال، گوش) است. افزودن غضروف می‌تواند غضروف موجود در بینی را محافظت و به روند کوچک کردن ظاهر گرد بینی کمک کند.
  • ترکیب تکنیک‌های چندگانه: اگر شکل خاصی از عمل جراحی برای یک بیمار مناسب نباشد، ترکیبی از روش‌ها را می‌توان برای رسیدگی به نیازهای زیبایی شناسی انجام داد.

روش و مراحل


 pahn

جراحی نوک بینی گرد اغلب همگرایی گنبد غضروف جانبی است. عمل حدود یک و نیم ساعت طول می‌کشد. جراحی تحت بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی با آرام بخش انجام می‌شود. انتخاب بیهوشی با بیمار انجام می‌گردد. در این جراحی خواسته‌ها و ویژگی‌های بدن بیمار در نظر گرفته می‌شود. ضرورت جراحی زیبایی بینی تغییر ساختار بینی و یا بخش‌هایی از آن با عمل جراحی برای شکل بهتر بینی است.

جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته وجود دارد. هنگامی که بسته است برش در داخل بینی، و هنگامی که باز است برش داخل بینی و بر روی پوست سپتوم بینی انجام می‌شود. در هر دو مورد، زخم تقریبا قابل مشاهده نیست. نوع عمل با مشاوره قبلی تعیین می‌گردد.

پس از عمل


 

معمولا، بیمار 1-2 روز پس از جراحی زیبایی بینی در کلینیک است. برای حفظ شکل بینی، بر روی بینی گچ گرفته می‌شود، که برای 5-7 روز باید قرار داشته باشد. اگر بخیه در لایه‌های طبیعی بینی قرار گرفته باشند، در عرض چند روز از بین می‌روند.

خونریزی در اطراف چشم‌ها معمولا جزئی است و طی 1-2 هفته ناپدید می‌شود. بعد از عمل جراحی ممکن است احساس درد خفیف، و در عرض چند روز وجود تورم را تجربه کنید، که از تنفس از طریق بینی جلوگیری نخواهد کرد. همچنین، تورم اطراف چشم می‌تواند برای چند هفته باقی بماند. نتایج جراحی زیبایی بینی پس از ناپدید شدن تورم آشکار خواهد شد.

پس از جراحی زیبایی بینی توپی در مدت سه هفته باید از دویدن، دوچرخه سواری و ایروبیک خودداری شود. اگر از عینک استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود 1.5 ماه پس از جراحی زیبایی بینی عینک بزنید. زمانی که تورم چشم با بینایی تداخل ایجاد نکند، می‌توانید با ماشین رانندگی کنید. شما می‌توانید 1-3 هفته پس از جراحی با هواپیما پرواز داشته باشید.

عوارض


 

جراحی زیبایی بینی احتمال عمل مجدد بالایی دارد، که تا حد زیادی به دلیل این واقعیت که برخی از بیماران، به ویژه بالغین، به بینی قبلی عادت کرده‌اند، و نمی‌توانند با شکل جدید کنار بیایند و به طور مداوم به دنبال تغییر آن هستند. زخم‌ها معمولا بعد از جراحی زیبایی بینی بسته قابل رویت نیست.

با جراحی باز بینی زخم ممکن است برای مدتی قابل مشاهده باشد. برخی از بیماران به طور موقت احساس بویایی خود را از دست می‌دهند. تورم در برخی از بیماران می‌تواند برای بیش از یک سال پس از رینوپلاستی بینی توپی باقی بماند. گاهی اوقات فرآیندهایی در بدن بیمار اتفاق می‌افتد که با این واقعیت که ناحیه جراحی شده به درستی بهبود نمی‌یابد و یا عوارض جانبی رخ می‌دهد در ارتباط است، و باعث نتایج نامطلوب می‌گردد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نیاز به عمل جراحی دیگری داشته باشید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه