زبان خود را انتخاب کنید

p

سیاهی دور چشم عارضه‌ای شایع در بین زنان و مردان بوده و حتی برخی موارد در بین کودکان نیز دیده می‌شود. وقتی که به آینه نگاه می‌کنید چشمان شخص خسته‌ای را می‌بینید که به شما خیره شده است. خواب کامل شب هم باعث از بین رفتن سیاهی دور چشم نمی‌شود. ممکن است این حالت اندکی کاهش یابد اما برای درمان سیاهی دور چشم ابتدا باید دلیل اصلی را بیابید.

وقتی پف، گودی و تیرگی زیر چشم حتی با استراحت و خواب کافی برطرف نمی‌شود، جست و جو برای یافتن علت و راه‌های درمان این مشکل بسیار حائز اهمیت است. دکتر جعفری‌پور در مطب خود با تجربه کافی به تشخیص علت عارضه پرداخته و با بهره‌گیری از روش‌هایی جدید درمان نظیر تزریق چربی، لیزر و جراحی به شما برای برطرف کردن سیاهی و گودی اطراق چشم‌ها کمک می‌کند.

برای مشاوره در خصوص درمان سیاهی و گودی زیر و دور چشم با شماره 36266851-031 تماس حاصل فرمایید.

چرا دور چشم سیاه می‌شود؟


 

  • عوامل ژنتیکی: عوامل ژنتیکی یکی از عوامل اصلی ایجاد سیاهی دور چشم است. اگر شما پوستی نازک در زیر چشمان خود به ارث برده‌اید، واضح است که وقتی که خون در آن ناحیه جمع می‌شود، مویرگ‌ها در نتیجه این تجمع خون پاره شده و نشت می‌کند (اغلب به دلیل کم‌خوابی سرعت گردش خون کند است).
  • سن: افزایش سن نیز یکی از عوامل مؤثر در ایجاد سیاهی دور چشم است. به مرور زمان پوست، کلاژن از دست داده و نازک می‌شود بنابراین عروق بزرگ‌تر می‌شوند. حمام آفتاب سرعت این فرایند را با از بین بردن کلاژن و لکه‌دار کردن رنگ پوست افزایش می‌دهد.
  • آلرژی فصلی: آلرژی‌های فصلی برای بسیاری از مردم آزاردهنده است. این آلرژی‌ها باعث کاهش هیستامین در بدن و در نتیجه ملتهب شدن عروق خونی و تورم ناحیه اطراف چشم می‌شود.
  • سبک زندگی: مصرف کافئین، الکل یا سیگار باعث ایجاد سیاهی دور چشم می‌شود.
  • هایپرپیگمنتاسیون: که به دلیل آسیب‌های ناشی از نور خورشید و یا ملاسما به وجود می‌آید. هایپرپیگمنتاسیون باعث افزایش تولید ملانین شده که نقاط سیاهی روی پوست ایجاد می‌کند. لکه‌های ناشی از افزایش سن، لکه‌های کبدی، کک و مک، لکه‌های ناشی از نور خورشید، لکه‌های حاملگی از انواع این عارضه هستند.
  • کم‌خوابی: کم‌خوابی مهم‌ترین دلیل ایجاد سیاهی دور چشم است. بدن در هنگامی که در خواب عمیق است می‌تواند پوست و بافت‌های دیگر بدن را تقویت و ترمیم نماید.
  • کمبودهای غذایی: تغییر رنگی که در پوست اطراف چشم ایجاد می‌شود به دلیل کمبود برخی مواد معدنی در بدن مثل آهن است
  • وجود بیماری: مانند اگزما، مشکلات تیروئیدی و...

p1

روش‌های درمانی


 

لیزر پوست برای ازب ین بردن سیاهی دور چشم

لیزر پوست که روش درمانی پیشرفته‌ای برای درمان چین و چروک‌ها و اسکارهای پوستی است برای درمان سیاهی دور چشم نیز به کار برده می‌شود.

برای درمان سیاهی دور چشم، چین و چروک و پیری پوست پرتو لیزری روی سطح پوست تابانده می‌شود و به آرامی و با دقت سلول‌های معیوب و یک لایه از پوست را به‌طور همزمان بر می‌دارد. تحقیقات بالینی نشان می‌دهد که با لیزر پوست سیاهی دور چشم کم شده و با کاهش سیاهی دور چشم و از بین رفتن خطوط پوست، کلاژن جدید در پوست شکل می‌گیرد.

مزایای لیزردرمانی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

  • مزایای چشمگیر نسبت به روش‌های درمانی دیگر
  • معمولاً این عمل در یک مرحله انجام می‌شود.
  • کاهش سیاهی دور چشم
  • کاهش لک‌های ناشی از پیری و تابش نور شدید آفتاب
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست
  • سفت کردن پوست
  • بهبود تن رنگی پوست
  • تحریک رشد کلاژن جدید

انجام عمل بلفاروپلاستی برای درمان سیاهی دور چشم

p2

جراحی پلک چشم (که به آن بلفاروپلاستی یا لیفت پلک گفته می‌شود) عمل جراحی زیبایی برای از بین بردن افتادگی پلک چشم‌ها، کیسه‌های پف کرده و سیاهی دور چشم است. کار بر روی پلک‌های بالایی و پلک‌های پایینی معمولاً در عمل‌های جداگانه‌ای انجام می‌شود. بلفاروپلاستی پلک پایین روشی مؤثر برای از بین بردن دائمی سیاهی دور چشم است.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی ناشی از انجام عمل افتادگی پلک

عوارض جانبی این عمل بسیار نادر است و در صورت برداشته شدن مقدار زیادی از پوست ممکن است پلک بالایی بسته نشود و چشم هم خشک شود. اگر بیمار در حال حاضر چشمان خشکی دارد، بلفاروپلاستی ممکن است چشم‌ها را خشک‌تر هم بکند. کوری دائمی و دوبینی از عوارض بسیار نادر این عمل است.

دوران بهبود پس از عمل جراحی پلک

بیمارانی که عمل بلفاروپلاستی را انجام می‌دهند معمولاً بخیه‌های آن را 3 تا 4 روز پس از عمل می‌کشند و چسب‌های بخیه هم 7 روز پس از عمل باز می‌شود. اغلب بیماران پس از گذشت 8 تا 10 روز پس از عمل می‌توانند به کار خود بازگردند. از روز هشتم هم امکان آرایش کردن وجود دارد. با نظر پزشک بیمار می‌تواند پس از 3 تا 4 هفته به انجام امور روزمره خود بپردازد.

ba666-undereyesbeforeandafter

تزریق چربی زیر چشم

پیوند و انتقال چربی، تزریق چربی به نواحی مختلف بدن برای افزایش حجم آن ناحیه از بدن است. تزریق چربی (انتقال چربی یا پیوند چربی) معمولاً برای رفع سیاهی دور چشم که به دلیل نازک شدن پوست زیر چشم یا از دست رفتن چربی و بافت زیر چشم و بالای گونه‌ها ایجاد شده است، توصیه می‌شود.

hqdefault

عمل تزریق چربی برای رفع سیاهی دور چشم

این روش روشی پیچیده است. چربی باید طوری برداشته شود که تمام سلول‌های چربی حفظ شود. قسمت اهدا کنند چربی جایی از بدن است که چربی‌های سفت انباشته دارد مثل ران‌ها، شکم و باسن. چربی با دقت به وسیله تیوب کوچکی که به یک سرنگ متصل است برداشته می‌شود. به محض برداشت چربی، باید سلول‌های ایزوله شوند. سپس چربی برداشته شده با روش‌های مخصوصی که برای به حداکثر رساندن بقاء چربی طراحی شده است در محل گیرنده چربی تزریق می‌شود.

نتیجه تزریق چربی برای رفع سیاهی دور چشم

نتایج حاصل از تزریق ژل برای مدت طولانی باقی می‌ماند ولی مادام‌العمر نیست. اگر شما به دلیل افزایش سن حجم پوست خود را از دست داده‌اید، ممکن است عمل تزریق چربی برای شما تکرار شود. نتایج بد ممکن است به دلیل استفاده از روش‌های نامناسب برداشت چربی حاصل شود که باعث می‌شود که عمل پیوند چربی پر دوام نباشد.

p5

استفاده از روش آی پی آل برای رفع سیاهی دور چشم

اگر چه استفاده از روش نوردهی شدید پالسی یا آی پی آل(IPL) از نور برای جوانسازی پوست و رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌کند ولی این روش مشابه لیزردرمانی نیست. در حالی که لیزردرمانی به کاهش رنگدانه‌ها و ضخیم شدن پوست کمک می‌کند، آی پی آل برای افرادی که اطراف چشم آنها به دلیل بسته شدن عروق خونی سیاه شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان به روش آی پی آل مانند لیزر درمانی به لایه بیرونی پوست آسیب نمی‌رساند اما همه مویرگ‌ها و عروق را در زیر پوست مسدود کرده و باعث می‌شود که تدریجاً محو شوند.

برای حصول نتایج مطلوب عمل آی پی آل باید چند مرتبه تکرار شود. پزشک به شما برای تصمیم گیری در مورد تعداد جلسات درمانی و زمان بندی این جلسات کمک می‌کند. معمولاً نتایج به صورت تدریجی حاصل می‌شود.

میکرودرم ابریژن برای رفع سیاهی دور چشم

میکرودرم ابریژن بر لایه بیرونی پوست متمرکز است. در این روش با استفاده از لایه‌لایه کردن پوست سلول‌های جدید برای رشد تحریک می‌شوند. در صورتی که سیاهی دور چشم به دلیل رنگدانه ها به وجود آمده باشد میکرودرم ابریژن می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند. به خصوص اگر این رنگدانه های سیاه ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد. پس از درمان، شما باید از عینک‌های آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب برای حفاظت از ناحیه مورد درمان در برابر اشعه خورشید استفاده کنید.

 

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه