زبان خود را انتخاب کنید

نکاتی درباره تزریق چربی برای صورت

با پیشرفتهای علم پزشکی در زمینه جوان سازی و شادابی پوست، پزشکان و جراحان زیبایی از شیوه های متنوعی مانند تزریق چربی برای صورت برای رفع چین و چروکها در این ناحیه و سایر نقاط بدن استفاده میکنند. مرسوم ترین شیوه برای این کار که مورد استفاده قرار میگیرد، روش تزریقی و پر مصرف ترین ماده در این روش چربی است. در روش تزریق چربی برای صورت، استفاده از تاثیر چربی در کاستن یا محو کردن چین وچروکها به منظور ایجاد ظاهری بهتر، کارکردی شبیه به دیگر روشهای تزریقی دارد. در قیاس با سایر ژل های پر کننده (فیلر) از چربی میتوان به میزان بیشتری برای تزریق بهره برد. بدین معنی که تزریق چربی میتواند در کنار از بین بردن خطوط ایجاد شده در اثر کهولت سن و خطوط دور چشم، در افزایش حجم بافت صورت و جوان سازی پوست و همچنین صافتر و بهتر شدن آن موثر واقع شود. پدیده استخوانی و لاغر شدن چهره که ناشی از افزایش سن است با تزریق چربی در عمق ماهیچه های صورت بهبود خواهد یافت.

تزریق چربی برای صورت

تزریق چربی

در روش تزریق یا انتقال چربی، از توده چربی شکمی یا سایر نواحی بدن فرد برداشت شده و جهت تزریق چربی برای صورت و یا سایر نواحی مد نظر از آن استفاده میشود. شیوه تزریق چربی برای صورت با هدف افزودن بر حجم بافت صورت و در نتیجه جوان سازی و پر تر شدن چهره انجام میشود. برخی از انواع عارضه پوستی اسکار و فرو رفتگیها در بخشهایی از صورت را میتوان با تزریق چربی در نواحی مورد نیاز بهبود بخشید. حجم دهی و برجستگی ایجاد شده در صورت از طریق تزریق چربی موجب درجاتی از کشش (لیفت) در بافت صورت میشود. تزریق چربی به تنهایی و یا در کنار روشهایی مانند لیفت صورت یا ابرو جهت رسیدن به نتایج مورد نظر قابل انجام است.

تزریق چربی برای چه کسانی بهترین نتیجه را دارد؟

  1. کسانی که عارضه اسکار، افتادگی و یا چین و چروک در صورت خود دارند.
  2. کسانی که بخشی از حجم و برجستگی و ظاهر جوان صورت خود را از دست داده اند.
  3. کسانی که سلامت جسمانی کامل داشته باشند.
  4. کسانی که وضعیت روانی پایدار و ثبات روانی داشته باشند.
  5. کسانی که خواهان بهبود ظاهری در خود باشند.
  6. کسانی که درخواستی منطقی و واقع گرا داشته باشند.
  7. کسانی که از شیوه های درمانی مشابه مطلع باشند.

بیمار پیش از انجام تزریق چربی چه نکاتی را باید رعایت نماید؟

  1. در صورت داشتن هرگونه حساسیت غذایی، دارویی یا داشتن آلرژی به سایر عوامل محیطی پزشک خود را آگاه سازید.
  2. در صورت مصرف هرگونه دارو (چه با تجویز پزشک مصرف شود چه بدون نسخه) پزشک خود را آگاه سازید.
  3. مصرف هرگونه دارو، غذا و یا ترکیبات گیاهی که موجب رقیق شدن خون میشود ممنوع است.
  4. پیش از تزریق چربی به مدت دو هفته هیچگونه آسپرین، داروهای حاوی آسپرین، داروهای ضد التهاب مثل بروفن، ژلوفن، ایندوتامین، دیکلوفناک و غیره مصرف نکنید.

تزریق چربی چه مزایایی دارد؟

  1. بخش عمده ای از چین و چروکهای روی پوست و نواقص پوستی با تزریق چربی بهبود خواهد یافت. رسیدن به ظاهری جوانتر با جلوه ای خوشایند و شاداب از ویژگیهای تزریق چربی برای صورت است.
  2. در مقایسه چربی با دیگر پرکننده های بافت نرم (فیلرها)، بارزترین جنبه مثبت این روش به دلیل استفاده از بافت چربی بدن فرد و طبیعی بودن آن عدم مشاهده واکنش آلرژیک است.
  3. برای تزریق در لایه های عمقی و یا حجمی بیش از 10 سی سی، تزریق چربی گزینه اول است.
  4. تزریق چربی میتواند به تنهایی و یا در کنار سایر روشها مثل لیفت صورت یا ابرو استفاده شود.
  5. وجود ذخیره چربی به اندازه کافی در بدن بیشتر افراد به عنوان ماده مورد نیاز برای تزریق، از مزایای تزریق چربی برای صورت و سایر نقاط بدن است.
  6. چربی به نسبت سایر پر کننده های قابل جذب (هیالورونیک اسید)، دوام بیشتری دارد.
  7. هزینه مناسب، عوارض جانبی ناچیز و قابلیت تکرار در تزریق از ویژگیهای روش تزریق چربی برای صورت است.

 مراقبتهای بعد از تزریق چربی

  1. به منظور جلوگیری از جا به جا شدن چربی تزریق شده برای مدت هفت الی ده روز فشار زیادی به محل تزریق وارد نکنید.
  2. بروز علائمی مانند کبودی، تورم و درد در محل تزریق چربی و محل برداشت چربی طبیعی بوده و به تدریج ظرف چند روز تا چند هفته رفع خواهد شد. میزان عوارض یاد شده بسته به میزان چربی تزریق شده متفاوت است ولی معمولا پس از دو هفته بهبود میابد.
  3. استفاده از کمپرس آب سرد برای کاهش تورم و بهبودی سریعتر تا سه روز پس از تزریق در محل تزریق توصیه میشود.
  4. در صورت امکان برای مدت یک هفته هنگام خواب سرتان را در ارتفاعی بالاتر از بدن خود قرار دهید. حفظ و رعایت حالت نیمه نشسته(زاویه 45درجه) حین خواب در کاهش میزان تورم موثر است.
  5. محدود کردن مصرف نمک به منظور کاهش ورم صورت توصیه میشود.
  6. به منظور جلوگیری از تشدید تورم صورت و کمک به کوتاه نمودن زمان آن از انجام کارهایی که نیاز به خم شدن و فشار وارد کردن دارند مثل باغبانی و نظافت، پرهیز کنید.
  7. فعالیتهای بدنی شدید را به مدت یک هفته متوقف کنید. اگر به صورت منظم ورزش میکنید، میتوانید پس از چند روز به ورزشهای سبکی که موجب ایجاد تورم در صورت نمیشوند بپردازید.
  8. به دلیل عدم استفاده از بخیه در محل تزریق چربی نیازی به پانسمان و کشیدن بخیه نیست.
  9. پس از گذشت 24 ساعت از تزریق چربی، در صورت لزوم مجاز به آرایش کردن هستید.
  10. علیرغم احتمال پایین عفونت، از شب پیش از عمل تا هفت روز بعد از تزریق، آنتی بیوتیک خوراکی مانند سفالکسین تجویز میشود. استفاده از خانواده مخدرها برای کاهش درد ضرورتی نداشته و مصرف استامینوفن کافی به نظر میرسد.

تزریق چربیدکتر مسعود جعفری پور

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه