زبان خود را انتخاب کنید

taghiirbini

رینوپلاستی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی در جهان است. با توجه به این که بیماران بیشتری نیاز به عمل بینی را نسبت به سایر روش‌های فردی درخواست می‌کنند، لازم است در نظر باشید که این عمل جراحی چگونه می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. چه به دنبال اصلاح مشکل تنفسی و چه در پی رفع قوز یا عدم تقارن در شکل بینی خود باشید، ابتدا باید با یک جراح ماهر و مجرب مشورت کنید تا مطمئن شوید که بینی شما نیاز به جراحی دارد. هنگامی که وقت مشاوره‌ای با جراح ترتیب می‌دهید، او از شما سوالاتی خواهد پرسید تا ارزیابی کند آیا عمل بینی برای شما مناسب است یا خیر. این سوالات شامل دلایل شما برای انجام عمل بینی، مدت زمانی که احساس نارضایتی در مورد این ویژگی صورت خود داشته‌اید، اینکه آیا دچار مشکل تنفسی هستید و اگر تا به حال بینی‌تان شکسته و یا به هر حال آسیب دیده است، می‌باشد. این سوالات ارزیابی می‌کند که آیا شما باید عمل بینی انجام دهید، و آیا روش مناسبی برای رفع اهداف زیبایی شما می‌باشد.

تصمیم‌گیری در مورد اینکه عمل بینی را انجام دهید یک تصمیم کاملا شخصی است. اگرچه بحث در مورد نگرانی‌هایتان با دوستان یا خانواده می‌تواند مفید باشد، اما فقط شما می‌توانید تصمیم آخر را بگیرید. برای بسیاری از بیماران افزایش اعتماد به نفس بعد از رینوپلاستی موفق می‌تواند واقعا تغییر دهنده باشد.متخصص جراحی زیبایی سر و گردن پس از بررسی بینی شما، توضیح خواهد داد که آیا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است یا نه. برای دریافت خدمات مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ 03136266851 تماس حاصل نمایید.

آیا جراحی بینی برای من مناسب است؟


اگر از ظاهر بینی خود ناراضی هستید، در سلامت خوبی به سر می‌برید و از روش جراحی بینی آگاهی دارید، می‌توانید عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهید! در ابتدا، نگاه عمیق‌تری به این سوال داشته باشیم که آیا بینی شما بعد از عمل خوب تغییر می‌کند و آیا جراحی بینی برای شما مناسب است؟

بینی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک

یک دلیل معمول برای اینکه افراد به سراغ جراحی بینی می‌روند این است که اندازه بینی خود را اصلاح کنند. بینی که بیش از اندازه بزرگ یا بسیار کوچک است، می‌تواند تعادل صورت را از بین ببرد، در حالی که یک بینی اصلاح شده می‌تواند هماهنگی و تقارن همه ویژگی‌های صورت را افزایش دهد. یک بینی بزرگ با تراشیدن و فرم دادن غضروف و استخوان، می‌تواند به حداقل اندازه برسد، در حالی که یک بینی کوچک یا بیش از حد سر بالا می‌تواند با استفاده از پیوند بافت و روش‌های دیگر بزرگ شود.

بینی قوزدار

قوز روی پل بینی نیز نسبتا رایج و به راحتی قابل اصلاح است. شما می‌توانید از طریق جراحی بینی به یک پل بینی صاف و مستقیم دست یابید.

بسیار پهن یا بسیار باریک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بینی یا سوراخ‌های بینیشان، بیش از حد پهن و یا بیش از حد باریک هستند. بینی بیش از حد پهن یا باریک با استفاده از تغییر شکل غضروف، پیوند، و اصلاح نوک بینی از طریق جراحی رینوپلاستی می تواند اصلاح شود. اگر بینی شما بزرگ است بعد از عمل بینی کاملا تغییر می‌کند.

بینی کج

شاید بینی شما در گذشته دچار شکستگی یا آسیب دیدگی شده باشد یا شاید بینی شما به صورت طبیعی کج است. در هر صورت، یک بینی کج یا دارای شکل غیر طبیعی می‌تواند بر ظاهر و تقارن چهره شما اثر منفی داشته باشد. شما می‌توانید تقارن و ظاهر چهره خود را با جراحی بینی افزایش دهید، و در طی آن بینی صاف شده و در وسط چهره قرار گیرد.

انحراف بینی

انحراف بینی و سایر مشکلات ساختاری می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی‌های تنفسی شود. خوشبختانه رفع این مشکلات از طریق جراحی بینینسبتا آسان است. انواع مختلفی از بینی وجود دارد که شما را برای انجام عمل بینی مناسب می‌کند! بیشترین درخواست‌ها برای انجام این فرآیند عبارتند از:

  • باریک کردن پل بینی
  • صاف کردن بینی کج
  • پهن کردن یا باریک کردن سوراخ‌های بینی
  • تغییر شکل نوک بینی

گاهی اوقات جراحی بینی ممکن است با پروتز چانه یا سایر جراحی‌های صورت برای ایجاد هماهنگی کلی چهره انجام شود. بهترین روش برای تعیین اینکه آیا بینی شما نیاز به جراحی دارد مشاوره با یک جراح است. جراح می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد این که آیا عمل بینی برای شما مناسب است یا خیر کمک کند، و همچنین در مورد اهداف و انتظارات شما صحبت نماید.

فاکتورهایی برای اینکه بدانید آیا جراحی بینی برای شما مناسب است


 

نگرانی‌های پزشکی

مانند هر فرایند جراحی دیگر، بسیار مهم است که مطمئن شوید از لحاظ پزشکی و جسمی برای جراحی آماده هستید. در طول مشاوره، تیم پزشکی از شما سوالاتی درباره وضعیت کلی سلامت و سابقه پزشکی، هر گونه آلرژی شناخته شده و داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، می‌پرسند. بیمارانی که انجام رینوپلاستی را انتخاب می‌کنند معمولا نیاز به انجام آزمایش پیش از عمل دیگری، برای انجام این کار ندارند. اگر از هرگونه بیماری شدید مزمن مانند دیابت رنج می‌برید، ممکن است تغییراتی در داروهایتان در زمان قبل و بعد از عمل انجام شود.

نگرانی‌های روانی

علاوه بر سلامت جسمی لازم برای جراحی، به همان اندازه اهمیت دارد که از لحاظ روانی آماده باشید. بنابراین، انتخاب شما برای انجام عمل بینی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در تصمیم‌گیریتان از دیدگاه روانشناختی کمک می‌کند.

  • اگر هدف کلی شما دستیابی به بهبود ظاهری است که در نهایت باعث افزایش مقبولیت عمومی و همچنین اعتماد به نفس شما می‌شود، جراحی بینی گزینه مناسبی است. با این حال، اگر بخاطر شریک زندگی، دوستان، اعضای خانواده یا همکاران خود تحت فشار هستید، نباید این عمل را انجام دهید.
  • افرادی که عجولانه و بی‌پروا در مورد انجام یک فرآیند زیبایی تصمیم‌گیری می‌کنند بسیار کمتر از نتایج راضی خواهند بود. تا جایی که نیاز دارید به خود فرصت فکر کردن در مورد تصمیم خود را بدهید و موضوع را به طور کامل بررسی نمایید. درک کامل این مسئله که این روش چگونه عمل می‌کند بیشتر منجر به نتیجه مناسب خواهد شد.
  • داشتن تفکر مثبت در مورد کل فرایند بسیار مهم است. اگرچه نگرانی در مورد جراحی طبیعی است، ولی در کل باید با جراح و تصمیم نهایی خود احساس راحتی کنید. اگر چنین نیست، در مورد نگرانی‌های خود با پزشکتان صحبت کنید و در صورت لزوم نظرات متخصصان پزشکی بیشتری را جویا شوید.

سن

برای اینکه بدانید آیا بینی خود را عمل کنید یا نه فاکتور مهم دیگر که باید در نظر بگیرید سن است. بیشتر جراحان رینوپلاستی برای عمل ترجیح می‌دهند تا صورت بیمار قبل از عمل جراحی حداکثر رشد خود را داشته باشد. این رشد بین دختران و پسران متفاوت است، اما معمولا بین 15 تا 18 سالگی متغیر است. به همان میزان بلوغ عاطفی بیمار حائز اهمیت است. این مسئله می‌تواند بر اساس تعامل چهره به چهره در جلسه مشاوره ارزیابی شود. سن دقیقی وجود ندارد که جراحی رینوپلاستی برای آن بسیار دیر شده باشد، گرچه بعضی از بیماری‌های مهم ممکن است مانع جراحی شود.

درمان‌های قبلی

بعضی از درمان‌های زیبایی که قبلا انجام داده‌اید ممکن است بر تصمیم‌گیری شما برای جراحی بینی تأثیر بگذارد. این موارد شامل جراحی‌های قبلی بینی و جراحی‌های ترمیمی در این ناحیه، لیفت صورت و هر گونه درمان‌های زیبایی است که بر عملکرد، ساختار و یکپارچگی بینی تاثیر گذاشته است. لازم است در طی جلسه مشاوره خود در مورد تمام فرآیندهای زیبایی که قبلا داشته‌اید صحبت کنید.

آمادگی مالی

صرف نظر از ملاحظات فیزیکی و احساسی، مسائل مالی اغلب مهمترین عامل در تعیین این مسئله است که آیا شما می‌توانید عمل بینی انجام دهید. ضروری است که بیمار قادر به پرداخت هزینه این جراحی بدون به خطر انداختن ثبات مالی خود باشد. اگر جراحی بینی از نظر پزشکی ضروری باشد (برای مثال برای اصلاح مشکلات تنفسی)، بیمه ممکن است بخشی از هزینه را پوشش دهد. با این حال، هزینه جراحی که برای دلایل زیبایی انجام می‌شود، باید توسط بیمار پرداخت گردد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه