زبان خود را انتخاب کنید

poost

ضخامت پوست در عمل بینی مهم است، زیرا تعیین می‌کند که چقدر از آناتومی بینی بعد از عمل قابل مشاهده است. بیماران دارای پوستی ضخیم ممکن است به اندازه کافی قادر به مشاهده ساختار زیرین نباشند، در حالی که بیماران دارای پوستی نازک ممکن است بیشتر از آنچه انتظار داشته‌اند، متوجه نتایج شوند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین اینکه پوستی ضخیم یا نازک روی بینی خود دارید، این است که در آینه‌ای نگاه کنید و ببینید که آیا لبه‌های غضروف نوک بینی از طریق پوست مشخص است یا خیر. اگر قادر به مشاهده آن باشید، پوست شما نازک‌تر است. اگر غضروف مشخص نباشد، پوستتان کلفت‌تر می‌باشد. خوشبختانه که اکثر بیمارانی که انتظارات متعارف از جراحی دارند، از نتایج‌ جراحی راضی خواهند بود. متخصصان جراحی بینی هم در زمینه ارائه ارزیابی واقع‌بینانه به بیماران‌شان از آنچه انتظار می‌رود تخصص دارند و هم مناسب‌ترین تکنیک‌های مربوطه را برای بیمار انتخاب می‌کنند.  

اگرچه ضخامت پوست در تکنیک‌های مورد استفاده در عمل و نتیجه حاصل از عمل جراحی زیبایی بینی موثر است  اما این مسئله با وجود پیشرفت‌های اخیر در زمینه جراحی بینی، مانند گذشته تاثیر چندانی برآنچه بیمار پس از عمل کسب می‌کند، ندارد.در جلسه مشاوره بخش اصلی گفتگوی شما با جراح باید بر چگونگی تاثیر کیفیت پوست‌تان بر نتیجه ممکن باشد. بحث در مورد محدودیت‌هایی که مختص شماست، بسیار مهم می‌باشد. نظرات متعدد جراحان با تجربه را بيابيد و مطمئن شويد که از رويکرد آن‌ها و برنامه عمل جراحی به خوبی آگاهی یافته‌ايد. متخصص جراحی زیبایی سر و گردن بعد از بررسی‌های لازم در مورد آناتومی بینی  و نوع پوست، به شما توضیح خواهد داد که چه تغییراتی بعد از جراحی روی بینی خود مشاهده خواهید کرد. در صورتی که برای اطمینان از نتیجه موثرعمل، براساس نوع پوست‌تان به مشاوره نیاز دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره یا تعیین وقت ملاقات با شماره‌ 036266851-031 تماس حاصل نمایید.

جراحی بینی روی پوست بینی نازک و کلفت


 

بینی‌های دارای پوست نازک به راحتی کوچک می‌شوند. بینی‌های با پوست ضخیم آسان‌تر شکل می‌گیرند. بینی شما به هر دو این موارد نیاز دارد. اطراف بینی باید کوچک (نازک‌تر) شود و این کار آسانی است. نوک بینی نیاز به اصلاح دارد (شکل بهتری بگیرد) و این بخش سخت‌تری است. اگر تیغه یا پره بینی (ساختار غضروفی- استخوانی که سوراخ‌های بینی را جدا می‌کند) کج یا دارای انحراف باشد، می‌تواند در همان عمل جراحی اصلاح شود. همچنین، اگر برداشتن قوز از روی پل بینی قابل توجه باشد، ممکن است جراح شما نیاز به انجام برخی اقدامات داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که تنفس بینی به صورت اشتباه تحت تاثیر قرار نگیرد.

عمل بینی با پوست کلفت‌تر

  • یکی از چالش‌های رینوپلاستی، بهبود شکل نوک بینی در بیماران دارای پوست ضخیم است.
  • این بیماران، اکثرا مردان، معمولا پوستی با منافذ زیادی دارند که می‌تواند بسیار چرب باشد. در طبقه‌بندی پزشکی، این پوست گاهی اوقات به پوست چرب نامیده می‌شود.
  • دستیابی به نتایج خاص با پوست ضخیم، دشوارتر است.
  • پوست ضخیم‌تر می‌تواند نواقص و بدشکلی‌های خاصی را پنهان کند، اما نمایش بهبود حاصل در زیر پوست را دشوار می‌کند. با این حال نباید ناامید شوید، زیرا همچنان می‌توانید نتایج خوبی در قسمت پل بینی و نوک آن بدست آورید.
  • گاهی اوقات به طرز عجیب و غریبی، اضافه کردن مقداری بافت یا پیوند برای تغییر شکل یک بینی بزرگ‌تر، عوض کردن ظاهر و کوچک‌تر کردن آن مفید است.
  • ترفند این است که از کمی فیلر برای پل بینی استفاده می‌شود یا یک تغییر شکل فوق العاده در نوک بینی به دست خواهید آورد. این مشکل اساسی بینی‌های دارای پوستی ضخیم است. فیلر پل بینی ممکن است یک پروتز یا بافت خود فرد باشد. به طور معمول از گرافت غضروفی جداره بینی برای نوک بینی با پوست ضخیم‌تر استفاده می‌شود. گرافت غضروف از گوش نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • همچنین می‌توان از بخیه برای خم کردن و تغییر شکل غضروف در بیماران دارای پوست ضخیم برای شکل دهی مطلوب‌تر و بدون برداشت غضروف استفاده کرد.

رینوپلاستی پوست نازک

  • اقدامات جراحی بسیار کوچک در بیماران دارای پوست نازک به صورت تغییرات چشمگیر قابل مشاهده است.
  • بیماران تحت عمل بینی با پوستی نازک، لایه چربی زیر پوستی قابل توجهی ندارند. بنابراین، تزریق استروئید پس از عمل برای جلوگیری از ایجاد بافت اسکار بیش از حد معمولا در بیماران دارای پوست نازک لازم نیست یا حتی توصیه نمی‌شود.
  • بیماران تحت عمل بینی با پوست نازک اغلب ادم پس از عمل یا تورم چندانی ندارند.
  • در رینوپلاستی بیماران با پوست نازک باید برای جلوگیری ازعدم تقارن بینی که از طریق پوست نازک پس از جراحی قابل مشاهده است، از روش‌های جراحی بسیار دقیق استفاده شود.
  • نوار تمپورالیس یا آلودرم ممکن است به عنوان یک "پتوی استتار" کوچک برای ایجاد نتایج پس از عمل صاف تر در زیر پوست نازک اضافه شود.
  • معمولا در بیماران تحت عمل بینی با پوستی نازک برای اجتناب از مشخص شدن لبه‌ها در طول بهبودی، پیوند نوک بینی استفاده نمی‌شود.
  • روش جراحی باز یا بسته بینی اغلب در بیماران دارای پوستی نازک استفاده می‌شود.

در صورت استفاده از تکنیک‌های مناسب جراحی بینی، ایجاد نتایج بسیار زیبایی در افراد دارای پوست نازک قابل حصول است.

تاثیر پوست بینی در بهبودی پس از عمل


 

poost1

در بیماران دارای پوست بینی ضخیم، مقدار و مدت تورم (ادم بافتی) که پس از جراحی بینی اتفاق می‌افتد ممکن است بیشتر باشد. به خصوص در بیماران با پوستی ضخیم، زمان کامل بهبودی تورم بافت می‌تواند تا 2 سال به طول ‌انجامد. در مواردی که پوست بینی ضخیم باشد، پیوند غضروف اضافی یا تکنیک‌های نازک کردن پوست می‌تواند برای رسیدن به شکل مورد نظر بینی استفاده شود. در بیماران دارای بینی نازک، میزان تورم و مدت بهبودی کمتر است. در جراحی‌های زیبایی ترمیمی، مدت طولانی تورم می‌تواند در مقایسه با عمل جراحی زیبایی بینی طبیعی دیده شود. افراد دارای پوست ضخیم نیاز به تزریق چندین کورتیزون در ناحیه فوقانی بینی دارند، در حالی که افرادی با پوست نازک به ندرت به این فرآیند نیاز دارند. رینوپلاستی پوست نازک و پوست ضخیم می‌تواند برای استفاده از تکنیک‌های مختلف مورد نیاز باشند.

نتیجه عمل بینی بر اساس نوع پوست


 

ضخامت پوست یک عامل مهم است که در هنگام برنامه ریزی برای جراحی بینی مورد توجه قرار می‌گیرد. زیبایی نتیجه عمل بینی به توانایی استخوان‌ها و غضروف‌های اصلاح شده برای تغییر شکل پوست بینی به ظاهری زیبا بستگی دارد. اگر رینوپلاستی به خوبی انجام شود، پوست نازک یک مزیت است زیرا شکل بینی بهبود یافته زیر پوست می‌تواند قابل مشاهده باشد. در حالی که پوست ضخیم بسیار چالش برانگیز است و ممکن است نمایش بازسازی و شکلی را که می‌تواند به دست آید را محدود کند، یک جراح خوب از تکنیک‌هایی برای بدست آوردن بهترین نتیجه ممکن استفاده خواهد کرد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه