زبان خود را انتخاب کنید

moraghebat-dar-tab1 تابستان یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سال در کلینیک ما برای انجام روش‌های زیبایی است. محصلین معمولا در تعطیلات دانشگاه، کالج یا دبیرستان به سر می‌برند و شاغلین تمایل به رفتن به تعطیلات تابستانی و لذت بردن از آب و هوای عالی دارند. این دلایل باعث می‌شود که تابستان زمان مناسب برای رزرو نوبت برای جراحی رینوپلاستی شما باشد زیرا می‌توانید در خانه استراحت کنید و از فعالیت‌های جسمانی و حضور عمومی در کوتاه مدت دور باشید. همچنین زمانی است که خانواده و دوستان می‌توانند بیشتر در دسترس شما باشند تا در طول فرایند بهبودی به شما کمک نمایند. اکثر افراد می‌توانند پس از یک دوره استراحت کوتاه مدت و حدود 7 تا 10 روز به وضعیت معمول خود بازگردند. با این حال، بیماران باید پیش بینی کنند که عمل جراحی بینی در تابستان بر برنامه‌های تفریحی که نیاز به فعالیت فیزیکی دارد، تأثیر می‌گذارد و باید برنامه خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی در تابستان


اگرچه عمل جراحی بینی در تابستان متقاضیان زیادی دارد ولی بعد از عمل جراحی بایستی به نکاتی دقت شود تا بهترین نتیجه از عمل جراحی بینی حاصل شود . بعضی از این نکات عبارتند از:

قرارگیری در معرض خورشید

پس از جراحی بینی، التهاب پس از عمل، به این معنی است که بافت این ناحیه حساسیت بیشتری نسبت به نور مستقیم خورشید دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشیدی همچنین می‌تواند سبب تغییر رنگ در محل ایجاد برش شود که به نوبه خود باعث شکل‌گیری یک زخم برجسته و تیره می‌شود. در حالی که این گفته بدان معنا نیست که شما بعد از جراحی بینی در تابستان نمی‌توانید از آب و هوای تابستان لذت ببرید، باید از قرار گرفتن صورت در معرض آفتاب مستقیم تا زمانی که بینی شما بهبود یابد، اجتناب کنید. از پوشش‌های فیزیکی مانند کلاه یا چتر برای محدود کردن تابش مستقیم نور خورشید استفاده کنید و ضد آفتاب زیادی روی پوست قرار دهید. همانطور که همیشه به یاد دارید، پیشگیری بهتر از درمان است.

پوشاندن چشم‌ها

در حالی که به نظر می‌رسد لذت بردن از ورزش‌های تابستانی ایده فوق العاده‌ای است، استفاده از عینک آفتابی و فشار ناشی از وزن فریم بر روی بینی می‌تواند روند درمان را با مشکل رو‌به‌رو کند. درست است که عینک آفتابی چشمان شما و بخشی از بینی را از اشعه UV محافظت می‌کند، اما این محافظت با استفاده از یک کلاه یا یک چتر نیز ممکن می‌باشد، تا زمانی که فرایند بهبودی کامل شود. به شدت توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر نوع عینک، حداقل یک ماه پس از جراحی صبر کنید. اگر عینک برای بینایی شما ضروری است، برای دریافت توصیه لازم با جراح خود مشورت کنید. یکی از راه‌های ممکن برای حل این مسئله می‌تواند استفاده از لایه محافظتی بر روی بینی باشد تا تاثیر هرگونه فشار را کاهش دهد.

خشکی بینی

آب و هوای تابستان بهترین زمان برای رفتن به ساحل یا شنا در استخر می‌باشد. با این حال، بلافاصله پس از جراحی بینی، لازم است که از فعالیت‌های آبی دور باشید تا زمانی که جراحتان به شما اجازه دهد. قرار گرفتن در معرض آب می‌تواند به صورت‌های زیر بر روند بهبودی تاثیر بگذارد:

  •  تاثیر امواج یا پریدن در آب می‌تواند باعث آسیب شود.
  •  آب می‌تواند هر ساختار محافظت کننده که توسط جراح در اطراف بینی قرار گرفته است را از بین ببرد. همین اثر را می‌توان در صورت عرق کردن در آب و هوای گرم مشاهده کرد.
  •  هر گونه فعالیت جسمی پر تنش مانند غواصی، پریدن به استخر و یا برخورد با دیگر شناگران در ناحیه برش می‌تواند بخیه را پاره کرده و موقعیت بینی را تغییر دهد.
  •  استخرهای عمومی، حوضچه‌های آب گرم و حتی حمام‌هایی که پر از باکتری هستند می‌توانند خطر عفونت در نواحی جراحی تازه برش داده شده را به همراه داشته باشند.

نکات پیرامون لباس

نحوه کشیدن لباس‌ها بر روی سر، می‌تواند باعث ضربه یا آسیب به بینی شما شود. برخی از لباس‌هایی که باید از آن اجتناب کنید شامل تی شرت و تاپ‌های تنگ می‌باشد. در عوض، به دنبال لباس‌ها و پیراهن‌هایی باشید که دکمه یا زیپ دارند.

سفر بعد از عمل

عمل بینی به این معنی نیست که شما مجبور به از دست دادن تابستان خود هستید. در روز عمل و همچنین روز بعد از عمل، بیهوشی عمومی می‌تواند موجب سرگیجه و خستگی شما شود. توصیه می‌شود حداقل یک یا دو روز قبل از انجام هر گونه سفر طولانی، استراحت کنید. با جراح خود در مورد زمان مناسب برای سفر صحبت کنید و مطمئن شوید که از راهنمایی مفید برای کاهش فشار و یا خشکی بینی در حین پرواز بهره‎مند شده‌اید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه